W Grajewie kilka razy dziennie na ulicach Kopernika i Piłsudskiego tworzą się ogromne korki. Czekają w nich mieszkańcy, kierowcy ciężarówek, latem też turyści. Opuszczające się często szlabany na przejeździe kolejowym w ciągu drogi krajowej nr 61 powodują utrudnienia. Już dziś to olbrzymi problem, a za kilka lat liczba zamknięć przejazdu zwiększy się. Przez miasto będzie przebiegała zmodernizowana kolejowa trasa Rail Baltica.
- Trzeba wybudować wiadukt lub tunel pod przejazdem kolejowym. Moim zdaniem tylko takie rozwiązanie udrożni ruch i umożliwi szybsze przemieszczanie się – mówi nam pan Janusz, mieszkaniec Grajewa.
Linia kolejowa Rail Baltica jest linią, która w przyszłości przejmie transport kolejowy z północy na południe Europy. Znalezienie właściwego rozwiązania spędza sen z powiek tutejszym samorządowcom. Decydenci zabiegają o skuteczne rozstrzygnięcie, co, jak się okazuje, nie jest proste. Magistrat posiada pewną koncepcję, która obecnie jest konsultowana w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Modernizacja linii kolejowej na odcinku między Białymstokiem a Ełkiem planowana jest na lata 2021 - 2023. Tory mają być dostosowane do tego, żeby pociągi pasażerskie mogły po nich jeździć z prędkością do 200 km/h.
czwartek, 28 marca 2024
czwartek, 28 marca 2024
Cóż to za koncepcja co ją magistrat posiada?
po oddaniu Via Baltiki będzie luźniej ale o wiadukcie można pomyśleć
kolej trzeba puścić dołem i to już od cmentarza żeby na dwóch przejazdach było lepiej i bezkolizyjnie
Fajnie ze burmistrz posłuchał byłego radnego z "Rajgrodu" i podjął odpowiednie kroki w kierunku rozwiązania problemu, wielki szacunek
Wszystkie przejazdy kolejowe na liniach o prędkości 200 km/h muszą być bezkolizyjne. Także i w Grajewie taki musi być. Niech lepiej spędza sen z powiek przejazd na Topolowej, którego przyszłość jest niepewna.
Znowu nam coś obiecują, takie to modne teraz
Koncepcja jest taka jak obwodnica Grajewa, która będzie w Szczuczynie, bo najbliższy wiadukt kolejowy będzie w Prostkach. W takim Petersburgu na ten przykład mosty na Newie podnoszą o 1 w nocy i opuszczają rano o 5 i w tym czasie statki mogą przepłynąć przez miasto. Kto zostanie na drugim brzegu czeka do rana. Przyjeżdżają tam turyści z całego świata żeby to zobaczyć. Grajewo też można podzielić na "przedtorze" i "zatorze" - decyzję pozostawiam władzom.
Mimo nowej drogi via Baltica, ruch w grajewie będzie sparaliżowany przez lokalnych czekający na przejazd pociagu. Zamiast sznuru ciezarowek bedzie sznur osobówek. Bezkolizyjny przejazd jest konieczny. Jak to juz ruszy to bedzie nie do zstrzymania.