czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 8 komentarzy
  • 18341 wyświetleń

Znikną "korki" na przejeździe?

W Grajewie kilka razy dziennie na ulicach Kopernika i Piłsudskiego tworzą się ogromne korki. Czekają w nich mieszkańcy, kierowcy ciężarówek, latem też turyści. Opuszczające się często szlabany na przejeździe kolejowym w ciągu drogi krajowej nr 61 powodują utrudnienia. Już dziś to olbrzymi problem, a za kilka lat liczba zamknięć przejazdu zwiększy się. Przez miasto będzie przebiegała zmodernizowana kolejowa trasa Rail Baltica. 

- Trzeba wybudować wiadukt lub tunel pod przejazdem kolejowym. Moim zdaniem tylko takie rozwiązanie udrożni ruch i umożliwi szybsze przemieszczanie się – mówi nam pan Janusz, mieszkaniec Grajewa.

Linia kolejowa Rail Baltica jest linią, która w przyszłości przejmie transport kolejowy z północy na południe Europy. Znalezienie właściwego rozwiązania spędza sen z powiek tutejszym samorządowcom. Decydenci zabiegają o skuteczne rozstrzygnięcie, co, jak się okazuje, nie jest proste. Magistrat posiada pewną koncepcję, która obecnie jest konsultowana w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Modernizacja linii kolejowej na odcinku między Białymstokiem a Ełkiem planowana jest na lata 2021 - 2023. Tory mają być dostosowane do tego, żeby pociągi pasażerskie mogły po nich jeździć z prędkością do 200 km/h.


e-Grajewo.pl

Komentarze (8)

Cóż to za koncepcja co ją magistrat posiada?

po oddaniu Via Baltiki będzie luźniej ale o wiadukcie można pomyśleć

kolej trzeba puścić dołem i to już od cmentarza żeby na dwóch przejazdach było lepiej i bezkolizyjnie

Fajnie ze burmistrz posłuchał byłego radnego z "Rajgrodu" i podjął odpowiednie kroki w kierunku rozwiązania problemu, wielki szacunek

Wszystkie przejazdy kolejowe na liniach o prędkości 200 km/h muszą być bezkolizyjne. Także i w Grajewie taki musi być. Niech lepiej spędza sen z powiek przejazd na Topolowej, którego przyszłość jest niepewna.

Znowu nam coś obiecują, takie to modne teraz

Koncepcja jest taka jak obwodnica Grajewa, która będzie w Szczuczynie, bo najbliższy wiadukt kolejowy będzie w Prostkach. W takim Petersburgu na ten przykład mosty na Newie podnoszą o 1 w nocy i opuszczają rano o 5 i w tym czasie statki mogą przepłynąć przez miasto. Kto zostanie na drugim brzegu czeka do rana. Przyjeżdżają tam turyści z całego świata żeby to zobaczyć. Grajewo też można podzielić na "przedtorze" i "zatorze" - decyzję pozostawiam władzom.

Mimo nowej drogi via Baltica, ruch w grajewie będzie sparaliżowany przez lokalnych czekający na przejazd pociagu. Zamiast sznuru ciezarowek bedzie sznur osobówek. Bezkolizyjny przejazd jest konieczny. Jak to juz ruszy to bedzie nie do zstrzymania.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.