czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 12 komentarzy
  • 14357 wyświetleń

Zaklęty krąg

Od 2003 roku  burmistrz  miasta Szczuczyna Waldemar Szczęsny śle listy  do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad  z prośbą o przebudowę drogi krajowej nr 61, zwłaszcza w miejscach najbardziej niebezpiecznych.

Pierwszy raz w październiku 2003 r. prosił o przyjęcie do realizacji budowy pasów lewoskrętnych na skrzyżowaniu z drogą powiatową do Bęćkowa i z ul. Sportową znajdującą się w ciągu drogi powiatowej do Radziłowa. - Ze względu na dużą liczbę pojazdów skręcających w lewo na tym skrzyżowaniu , specyficzne ukształtowanie terenu i ilość kolizji w tym miejscu rozbudowa tego skrzyżowania o pasy do lewoskrętów jest koniecznością –argumentował W. Szczęsny.

W odpowiedzi GDDKiA informowała, że zostanie zlecone opracowanie zamiennych dokumentacji na przebudowę skrzyżowania, która obejmować będzie korektę włączeń dróg bocznych, poszerzenie jezdni do 10,0 m, wprowadzenie przekroju ulicznego łącznie ze zmianą odwodnienia. – takie zachęcające odpowiedzi otrzymywaliśmy z GDDKiA ,  jednak żadnej konkretnej daty rozpoczęcia inwestycji nie podano – komentuje burmistrz.

Kolejną próbę poprawienia bezpieczeństwa na feralnym skrzyżowaniu  urzędnicy ze Szczuczyna podjęli w czerwcu 2004 roku. Tym razem oprócz pasów lewoskrętnych upominali się jeszcze o budowę ścieżek pieszo-rowerowych wzdłuż przebudowanej trasy. – Mieszkańcy zmuszeni są poruszać się drogą krajową nr 61 codziennie w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych. W chwili obecnej niema możliwości bezpiecznego ruchu pieszego i rowerowego wzdłuż tej drogi, gdyż jest ona zdominowana przez ruch samochodów ciężarowych o wysokim tonażu.

I takie argumenty  GDDKiA nie przekonują , do UM w Szczuczynie wpłynęło za to pismo z Białegostoku: „Zmiana skrzyżowania wymagała i wymaga szczegółowego przeanalizowania i opracowania dokumentacyjnego z uwzględnieniem: korekty włączeń dróg bocznych, poszerzenia jezdni do 10,0 m (pasy dla lewoskrętów), budowę chodnika. Wykonanie w/w elementów wymaga poszerzenia istniejących pasów drogowych drogi krajowej oraz dróg bocznych, a co za tym idzie, opracowanie materiałów do decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji w celu publicznego wykupu gruntów oraz opracowanie projektu budowlanego z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Podejmiemy opracowanie takiej dokumentacji i przygotowanie realizacji tego zadania.”

Pomimo obietnic żadnych prac nie rozpoczęto. Na feralnym skrzyżowaniu co jakiś czas dochodzi do wypadków. Ostatni, tragiczny miał miejsce 11 kwietnia.

Burmistrz Miasta nadal wysyła pismo za pismem, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku w odpowiedzi informuje, np. „że aktualnie brak jest możliwości pozyskania na ten cel środków finansowych”. I koło się zamyka...

Za drogę krajowa nr 61 - odpowiada GDDKiA oddział w Białymstoku.

Plany

 

Nazwa zadania

Opis zadania oraz przewidywane terminy realizacji

 Obwodnica Stawisk

dł. ok. 7,5 km


Planowany termin realizacji – 2011-2012

 Obwodnica Szczuczyna

dł. ok. 8,0 km

-
Planowany termin realizacji – 2011-2012

 Obwodnica Grajewa

dł. ok. 23,0 km

Planowany termin realizacji – 2012-2015

Obwodnica Bargłowa Koscielnego

dł. ok. 11,0 km

Planowany termin realizacji – 2011-2012

 Obwodnica Rajgrodu

dł. ok. 7,0 km


Planowany termin realizacji –2012-2014

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e-Grajewo.pl


Komentarze (12)

Dziękujemy!!!

Plany?? - to są marzenia: czas realizacji 2058 (jak wszystko dobrze pójdzie). Nadchodząca kampania wyborcza spłodzi kilku pomysłodawców (prawie posłów), którzy będą dysponować super receptami na budowę obowodnic i autostrad. Pamiętam takich kilku z pomysłami na Szczuczyn i Grajewo (mojego głosu nie dosteną!)

A czy zamiast tych wszystkich obwodnic nie byłoby lepiej wybudować całkowicie nowej trasy omijającej te wszystkie miejscowości?

Bardzo dobrze, że Pan Burmistrz występuje ponownie o przebudowę tego niebezpiecznego skrzyżowania, ale wątpię czy kiedys to nastapi. Mam pytanie do GDDKiA: Dlaczego nie wykonano w tym miejscu lewoskrętów (podobna sytuacja jest również w Świdrach, jadąc w stronę Łomży)? A wykonano je wybiórczo i znalazły się na to środki przy skrzyżowaniu do miejscowości Tafiły pod Stawiskami, czy Karwowo za Stawiskami? Proszę społeczeństwu udzielić odpowiedzi, które z wymienionych skrzyżowań winne być wykonane w pierwszej kolejności? Myślę, że do Tafił wykonano ponieważ mieszka tam działacz samorządowy, natomiast w Karwowie wydaje mi się że dla widzimisie drogowców bo tam prawie w ogóle niema ruchu . Podane przeze mnie przykładowe skrzyżowania pokazują, że GDDKiA w ogóle nie liczy się z potrzebami społecznymi i ignoruje prośby władz miejscowych jak i też dane z policji o najniebezpieczniejszych punktach tej drogi krajowej. Za ofiary wypadków na tych skrzyżowaniach powinni ponosić odpowiedzialność nie tylko kierowcy, ale i też zarządca drogi, który modernizując te skrzyżowania nie wykonał ich zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym.
Uważm, iż dopóki nie powstanie inicjatywa społeczna, której celem bedzie blokada tej drogi co jakis czas to nic sie nie bedzie działo w tej sprawie. Ten temat poprostu trzeba nagłośnić, aby urzędnicy z GDDKiA wreszcie wzięli się do roboty....A środki na to się napewno znajdą , tylko trzeba o nie wnioskować.

re: Adam- to jest njlepszy pmysł ,ale czy realne? Znając nasze realia to jest utopia.

Może też MY pomóżmy!! Przebudowa tego skrzyżowania nie jest priorytetem samych mieszkańców Szczuczyna których de facto reprezentuje Burmistrz Szczuczyna, ale również NASZA... Codziennie do szkoły w Szczuczynie jeździ młodzież z Grajewa też, więc jest to sprawa NASZEGO bezpieczeństwa. Jedno jest pewne... Jeżeli na tym skrzyżowaniu nic się nie zmieni za jakiś czas znów ktoś zginie. A może zasypać GDDKiA e-mailami i listami, nagłośnić sprawę; list od Burmistrza Grajewa na pewno też pomógłby... Może ktoś ma pomysł na to, żeby GDDKiA znalazła pieniążki na przebudowanie tego nieszczęsnego skrzyżowania...

Środki znalazłyby się na wszystko w naszym kraju, wystarczyłoby zlikwidować wiele zbędnych etatów zarówno w GDDKiA jak też w poszczególnych Ministerstwach naszego pięknego kraju, tylko po tym pojawiłoby się więcej środków na inne ważniejsze inwestycje niż inwestowanie w to żeby człowiek mógł sobie 8 godzin posiedzieć w wygodnym skórzanym fotelu nic nie robiąc, tyczy się to tylko i wyłącznie wyższych szczebli administracji państwowej.
Wracając do tematu, myślę że GDDKiA teraz będzie się zasłaniała budową obwodnicy, tylko ciekaw jestem i na pewno nie tylko ja "Kiedy wogóle ruszy jej budowa?". Dobrze wiemy, że to co jest planowane w naszym kraju nie zawsze jest zgodnie z planami wykonane a co najważniejsze w planowanym terminie!!! Tym bardziej, że chodzi tu o podlasie, najuboższe województwo naszego kraju!!!!!!

a może zamiast nic nie dajacej gadaniny po prostu się zorganizować i zablokować drogę na caly dzień? Media nagłośnią, może ktoś ze stołka poleci, ale szansa ze coś się w tej kwestii zmieni wzrośnie. Skoro dotychczasowe metody nie odnoszą skutku to może sięgnijmy po inne?

popieram... CHAM,BOOK,TOMEK itd...

Życzę wszystkim miastom i miasteczkom oraz wsiom podlasia aby w końcu zjednoczyly się i ogólnym protestem wywalczyły budowę autostrad a nie tylko "papierowe" objazdy. Pognać wszystkich ludzi typu Cieśliki z Augustowa i im podobnych do łopaty a nie do Semu dawać mandaty.
Łomża zpoczątkowała, tylko dlaczego spasowała czyżby i ich też kupili. Szybko się sprzedali, mając wyrok Sądu . Macie kochane lokalne władze.

Ile osób musi tu jeszcze zginąć? Ile tysięcy litrów łez ma być wylanych za osoby, które zginęły tragicznie aby ktoś w końcu mądrze pomyślał i zorganizował środki na przeróbkę tej drogi-śmierci????????

na trasie Szczuczyn -Grajewo- Rajgrod jest tyle wypadkow, a nikt nie pomyslal zeby oznakowac te droge jako CZARNY PUNKT. Na pewno wielu z nas widzialo nieraz na szosie czerwone pasy i tablice z napisem czarny punkt i informacja ile osob zginelo a ile rannych zostalo w tym miejscu. Moim zdaniem zanim zrobia obwodnice(?) to taie ostrzezenie moze zapobiec kolejnym wypadkom, a kierowcy zdejma noge z gazu.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.