(28 sierpnia) białostoczanie mogą jeździć Trasą Niepodległości. Największa i jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Białymstoku została właśnie oddana do użytku. Dzięki niej kierowcy zyskali alternatywną drogę omijającą centrum od zachodniej strony miasta. To kolejny krok w stronę nowoczesnej infrastruktury transportowej, która przyczyni się do usprawnienia komunikacyjnego w Białymstoku.
Trasa Niepodległości rozpoczyna się w rejonie skrzyżowania Al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych, a kończy na ul. Wiadukt. Jest to sześciokilometrowa droga o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, posiadająca 11 dwupoziomowych skrzyżowań i tunel pod torami, 8 sygnalizacji świetlnych oraz 13 km ścieżek rowerowych. W ramach inwestycji powstały także chodniki, zieleńce, infrastruktura techniczna i ekrany akustyczne.
Trasa, czyli Al. Niepodległości i Al. I.J. Paderewskiego, została wykonana w wykopie, gdzie zaprojektowano jezdnie główne, natomiast ruch lokalny będzie odbywał się górą. Jest drogą klasy GP – czyli główną ruchu przyspieszonego – i można poruszać się nią z prędkością do 70 km/h. Koszt inwestycji wyniósł 351,5 mln zł, z czego 267,5 mln zł Miasto pozyskało z unijnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014–2020.
____________
Trasa Niepodległości zapewnia szybki i komfortowy objazd Białegostoku od zachodniej strony, łączy południową część miasta i obszaru funkcjonalnego z siecią dróg krajowych. Wraz ze zrealizowaną wcześniej Trasą Generalską i ul. K. Ciołkowskiego tworzy 28 km dróg, które umożliwią sprawne poruszanie się bez konieczności wjeżdżania do centrum. To ostatni element zarówno obwodnicy śródmiejskiej okalającej centrum, jak i dróg wyprowadzających ruch drogowy w kierunku Warszawy, Lublina i Bobrownik.
Łączny koszt budowy Trasy Generalskiej, ul. K. Ciołkowskiego oraz Trasy Niepodległości to w sumie 954 mln zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniosło 710 mln zł. W ramach tych inwestycji powstało także 37 km ścieżek rowerowych.
Wciąż trwa budowa skrzyżowania Trasy Niepodległości z ulicą NSZ i Aleją Jana Pawła II; to ważne miejsce dla osób wjeżdżających i wyjeżdżających z miasta w kierunku Warszawy. W tym miejscu jest też kolejna poważna inwestycja - budowa tzw. węzła Porosły.
Eliza Bilewicz-Roszkowska, https://www.bialystok.pl/
piątek, 29 marca 2024
piątek, 29 marca 2024
Chociaż tam coś się dzieje, a w Grajewie nadal jak w lesie
@Tak Bylo nooo jak sie wybiera tego samego prezydenta no to co sie dziwisz
A w Grajewie dziadostwo. Przy modernizacji Wojska Polskiego nawet 1 metra ścieżki rowerowej nie wytyczono a miejsca nie brakuje, tylko na głupie wysepki pieniędzy nie żałowano. Za rowerzystą jedzie kilka ciężarówek a za nimi osobówki 5 km na godzinę bo nie ma jak go wyprzedzić i spalin w mieście zostawiają wielokrotnie więcej niż przy jeździe z normalną prędkością.
Tylko umiecie narzekać.Co za naród.
Grajewo jest na liście miast tracących funkcje społeczno - gospodarcze.
Nie rozumiem, to po co tu mieszkacie. No to już do Białegostoku. Jednak tu wam jest dobrze :)