czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 20 komentarzy
  • 9709 wyświetleń

TIR-y przez Grajewo

Właściciele łomżyńskich i ostrołęckich stacji paliw zbierają podpisy z poparciem dla „łomżyńko-ostrołęckiego” wariantu międzynarodowej trasy Via Baltica. Popierają ich „Zieloni” twierdząc, iż wariant białostocki zniszczy unikalną przyrodę Puszczy Augustowskiej i Knyszyńskiej, Doliny Biebrzy i Bagiennej Doliny Narwi. Właściciele firm z Łomży twierdzą, iż trasa Via Baltica poprowadzona przez Białystok oznaczałaby pozostawienie poza korzystnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi dwóch dużych miast Łomży i Ostrołęki. To w konsekwencji nie przyczyni się do rozwoju gospodarczego tego regionu.


- Wypowiem się jako mieszkaniec tego regionu. Potrzebne są nowe rozwiązania komunikacyjne dla Grajewa, to rzecz najważniejsza. Nie ulega wątpliwości, że byłaby to szansa na obwodnice, tym samym rozładowanie ruchu zarówno tranzytowego jak i w części miejscowego. Natomiast jeśli chodzi o TIR’y to jestem przeciwnikiem, aby przejeżdżały przez samo Grajewo. Posługując się przykładem dwóch miejscowości na trasie Grajewo – Warszawa, gdzie powstały obwodnice, w mojej ocenie i z własnego doświadczenia uważam, że zarówno Radzymin jak i Ostrów Mazowiecka jako miasta nie zyskały. Po to, by zajechać do samego miasta trzeba zjechać, na co niestety nie ma często czasu. Jeżeli ktoś łączy rozwój miasta z przebiegiem Via Baltici to nie ma takich bezpośrednich powiązań. Jest to inny rodzaj działalności – Jarosław Augustowski Starosta Grajewski


- Wydaje się i chyba uważa tak większość mieszkańców, że Via Baltica powinna przebiegać w okolicach Grajewa. Pojawia się w tej sprawie dwugłos. Nie wiadomo jednak czy mieszkańcy, drobni przedsiębiorcy skorzystaliby z tego tytułu. Bliskość granicy powoduje, że samochody przemieszczają się i zatrzymują dalej. Natomiast w przypadku wybudowania nowych obwodnic, ruch lokalny zostałby odciążony. Warunkiem jest, że Via Baltica stanowiłaby obwodnicę dla miasta i tym samym pomoc, bo nie jest pewne czy zwiększyłby się poziom inwestowania lub zainteresowania rozwojem przedsiębiorczości - Stanisław Szleter Wójt Gminy Grajewo


Czy Via Baltica powinna przebiegać przez Szczuczyn, Grajewo, Rajgród?


e-Grajewo.pl

Komentarze (20)

nie nie powinna bo spac w nocy nie bedzie mozna i tak te samochody jezdza...

tak powinna, szanse rozwju barów, restauracji, lepsze drogi :], misato bardziej zaangażowane międzypaństwowo :]

Jak zrobią konkretną obwodnicę Grajewa to tak w przeciwnym wypadku nie

Jaki rozwój barów i restauracji?! Cichy ty sie puknij w łeb!! Ty chcesz niedługo samymi spalinami oddychać? Bo ja nie! Przecież to zielone płuca Polski!!! Chcesz to zniszczyć? Jestem przeciw tej drodze! Chce mieć jeszcze troche zieleni i świeżego powietrza a po za tym chce sie w nocy wysypiać. Popieram Andzie!

zeby im sie udalo i to przez grajewo bylo t ja bym byl zdowlony i ne tylko ja

Oczywiście, żw Via Baltica powinna przebiegać przez Grajewo. Wszak mamy tu 2 największe zakłady pracy w województwie. Poza tym to ogromna szansa na rozwój tej części regionu.

a mi sie ten pomysł podoba... qrcze... nie chodzi mi tu o rozwój miasta... bo Grajewa nic nie uratuje a i powietrza i tak nie mamy czystego więc co za różnica? Czy będzie ta droga, czy nie to tak naprawde niczego nie zmieni... Głośno jest w Grajewie juz dawno (i to nie tylko z winy samochodów, ale i mieszkańców). Jest mi obojetne czy ta droga będzie przebiegac przez Grajewo czy nie... I tak nie widze przyszłości dla tego miasta... I tak za lepszą praca wyemigruje gdzieś indziej... Może w jeszcze bardziej zanieczyszczone, głośne miasto... Trudno... takie życie... Taka cywilizacja...

po jakim czasie zamiast "zielonych płuc" u nas będzie drugi Śląsk !!!!

A ja jestem zatym żeby droga p[rzebiegała prez Grajewo. Nie chce aby naturala "Puszczy Augustowskiej i Knyszyńskiej, Doliny Biebrzy i Bagiennej Doliny Narwi" została zniszczone. A jak juz bedziemy miec droge przez Grajewo to na pewno bedziemy miec tez obwodnice wiec nie panikujcie.

W listopadzie 2006 roku TIRy będą mogły wrócić na drogę nr 61 - zapowiada Tadeusz Topczewski dyrektor białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. „Jeżeli tak będą chciały samorządy ruch tranzytowy ruszy” – mówił Topczewski na spotkaniu z przedsiębiorcami i samorządowcami w Łomży.
Dyrektor dodał jednocześnie, że dziś ruch tranzytowy na przejściu granicznym w Budzisku jest kilkakrotnie wyższy niż był kilka lat temu, gdy 61 dla niego zamknięto. Jego zdaniem gdy TIR-y pojadą przez Rajgród, Grajewo, Stawiski i Łomżę zablokują ruch w tych miastach, a „61” ponownie będzie „drogą śmierci”.

ludzie co wy wygadujecie, przecież niedawno wyremontowano znaczną część odcinka drogi łomża augustów i remontuje się kolejne odcinki tej drogi. wywalono na to kupe kasy, a teraz jak będzie ta droga znowyu przebudowywana drugi raz to będą ogromne straty, gdyż nową nawierzchnie trzeba będzie robić od nowa, poza tym łomża czy ostrołęka to prowincja i droga ta tego nie zmieni. natomiast białystok jest dużym miastem z ogromnym potencjałem i na pewno nie odpuści. Po za tym nie wiem czy ekolodzy potrafią czytać mapy ale droga ta w tym wariancie przechodzić będzie przez otulinę parku biebrzańskiego w okolicach rajgrodu nie wspominając o jeziorach rajgrodzkim i dręstwie.

Autorem pomysłu, by Via Baltica przebiegała przez Białystok, niszcząc przy tym Biebrzański Park Narodowy, jest Włodzimierz Cimoszewicz. Obiecał to swoim wyborcom w Białymstoku.Każdy o tym wie...

jaki rozwoj barow i restauracji ruscy i tak jedza swoje zarcie w samochodach i ich nie obchodza nasze bary a drogi i tak nam dobija i bedziemy jezdzic po dolach

Popieram Tomka i innych przeciwników "tej drogi".Tir-y nas nie wzbogacą, rozwalą tylko drogę 61, spowodują więcej wypadków i zniszczenia miasteczek przez które jadą.
Niech Białystok bierze sobie to "dobro" i się kłopocze nam potrzeba rzeczywistego rozwoju regionu jedna droga tego nie załatwi.

u mnie to az trzyby sie trzesa jak tir jedzie

chociaz fundusze na remonty tej drogi będą :], i bedzie wyglądałą jak nowa co jakiś czas :P

Tiry i tak przez Grajewo pojadą, a nie przez Białystok. To jest najkrótsza doroga do Warszawy. Za 5-10 lat obecnie wyremontowana droga będzie w ruinie. Obwodnica potrzebna od strony Koszarówki. Tam na skrzyżowaniu tras mogą powstać supermarkety, magazyny firm spedycyjnych, nowe inwestycje przemysłowe itp. Bary i resteuracje potrzebne są w centrum dla ludzie, którzy będą mieli pracę w bliższej i dalszej okolicy (Białystok, Augustów, Łomża).

Via Baltica przez Białystok bo przejeda Tiry przez Ostrów Mazowiecka i juz gotowa obwodnice a przytym, my mieszkanicy naszego miasta zaarobimy=)

Ja jeszcze pamięam jak kilka lat temu TIR-y jeździły przez Grajewo i wcale nie było lepiej, więcej spalin i hałasu oraz zniszczone drogi. Potem p[rzebudowano skrzyżowanie naprawiono drogi i TIR-y zaczęły jeździć inną drogą, teraz znaczniej mniej ich przejeżdża p[rze Grajewo i jest dobrze, nie zmieniajmy tego!

A niech sobie ekolodzy za dyche przez Białoruś jeżdżą, przynajmniej nie rozwalą zielonych płuc POLSKI!!!!!!!!!!!!!!!!! Do tej pory było dobrze to im zmian sie zachciało!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.