piątek, 29 marca 2024

Wiadomości

  • 14 komentarzy
  • 11069 wyświetleń

Suwałki wsparły Augustów

    Suwalczanie  solidaryzując się  z mieszkańcami Augustowa domagającymi się rozpoczęcia budowy obwodnicy grodu nad Nettą, pikietowali drogę Augustów- Suwałki przy rondzie Unii Europejskiej,  przy wjeździe do Suwałk. Akcję popierał prezydent Suwałk Józef Gajewski.

Pikietę zorganizowano pod hasłem : Jestem częścią obszaru chronionego Natura 2000- Człowiek. Pikietę zorganizowano jako wyraz solidarności z mieszkańcami Augustowa oraz protest przeciwko próbie wpisania części terenu Suwałk do Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000. Na  suwalskim terenie proponowanym przez Ministra Środowiska do wpisania na listę Natura 2000 nie ma zagrożonych gatunków roślin i zwierząt ( tzw. ostoi siedliskowych) oraz ptaków ( tzw. ostoi ptasich).
Suwalczanie  uczestniczyli  też  w  proteście zorganizowanym w Augustowie.
UM Suwałki

Komentarze (14)

EKOLODZY POMIESZKAC PRZY ULICY I SIE PRZEKONAC KTO WAZNIEJSZY KWIATEK CZY ZYCIE LUDZKIE

I tak źle i tak niedobrze..:/ Jedni chcieliby wreszcie spokoju, jakiego napewno nie zapewniają im przejeżdżające codziennie TIR-y, inni z bólem serca patrza na Dolinę Rospudy, której przyszłość zależy tylko od nas- LUDZI! Nie łudźmy się- przebiegajaca tam obwodnica zniszczyłaby tylko to, z czego możemy być dumni jako jedyni w Polsce a nawet w Europie. Wiele jedynych i niepowtarzalnych gatunków rośin i ptaków mogłoby znaleźć się pod buldożerami albo po prostu z upływem czasu (zapewne niewielkiego) wyginąć z powodu zanieczyszczeń, jakie z pewnością "dostarczyłyby" jeżdżące tam samochody. Dwutlenki siarki..tlenki azotu..węgla..ołów...-to nas powoli zabiję..powoli, bo pozwalamy na to, by najpierw zniszczyły przyrodę, a później nas samych...Obwodnica-TAK! ale NIE! kosztem Natury!

No właśnie. Protestyjacy ekolodzy powinni przeprowadzać się na noc ze swoimi namiotami na głowne skrzyzowanie Augustowa. Tam mieliby wspaniały relaks i odpoczynek po trudach protestów w lesie. Swoją drogą to czy nie uszkadzają drzew zawieszonymi linami, palonymi ogniskami nie mówiąc już o warunkach sanitarnych.
Co na to straż leśna.
Może wcale nie chodzi o dobro przyrody, a jakąś część kasy z kontraktu z budowy obwodnicy. Bo jakoś nie za bardzo przekonująco i medialnie protestowali w fazie projektowej.

Polska ekologia jeszcze w powijakach...Ci, co optują za budową obwodnicy przez dolinę Rospudy, niech się potem zrzucą na zapłacenie kary nałożonej przez Unię. Prostak nie pojmuje, że jest częścią środowiska, a poza tym wystarczy zapytać pierwszego lepszego inzyniera, co to znaczy budować drogę przez bagno...

Według mnie te całe zamieszanie to czysty przekręt! Skoro możliwa jest budowa tej obwodnicy w innym miejscu, to czemu się tgo nie zrobi? Budowa drogi w innym miejscu będzie TAńSZA (środki Unii Europejskiej); SZYBSZA (więc protesty przeciwko ekologom są bezsensowne, bo jak będzie wykorzystana 2 opcja, to TIR-y jeszcze szybciej znikną z dróg Augustowa) i LEPSZA (debilizmem jest robienie drogi na bagnie, przecież nie da się tego dobrze zabezpieczyć, wystarczy popatrzeć na drogę z Grajewa do Augustowa-zwykły piasek obsiadł, a co dopiero bagno? I co skąd potem wezmą pieniądze na remont?) Mówiąc że nie zniszczy się przyrody, bo droga będzie nad drzewami-niech choć jedna osoba wytłumaczy mi, jak można zbudować most nie wjeżdżając ciężkim sprzetem na ten teren? To nie tylko teren w obrębie tej drogi, ale także trzeba byłoby wyciąć las, żeby zrobić drogę dojazdową do budowy! czysty debilizm się szerzy i nic więcej! Jezeli mozliwe jest skorzystanie z dotacji unijnych, to czemu z tego nie koprzystamy? Nie, no pewnie, lepiej jest dla Unii zapłacić karę niż skorzystać z pieniędzy przez UE przyznawaną (w końcu to dlatego pewnie do niej przystąpiliśmy). I jeszcze jedno-nie wiem jak Wy myslicie, ale dla mnie minister środowiska to jedna wielka pomyłka, bo ktoś, kto nie działa na rzecz przyrody, a na rzecz (no właśnie, na rzecz kogo? Bo napewno nie ludzi) to nic innego jak DNO! I niech ucichną wszyscy Ci, którzy mówią, że to dla dobra ludzi! Bo nie trzeba być wielce mądrym żeby wiedzieć, że na bagnie nic trwałego nie da się zbudować. Tu już nawet nie chodzi o te zwierzęta i rośliny. Czy Wy ludzie nie rozumiecie, że ta 2 wersja proponowana przez Unię nikomu nie zaszkodzi a tylko pomoże?
No ale cóż...idiotyzm szerzy się...

Czy wiadomo wam , że nasi wpanali ekolodzy chcieli włączyć do programu Natura 2000 17 % powierzchni Polski??? O czym my tu mówimy , plany zostały zatwierdzine ( gdzie byli ekolodzy mieli możliość uczestnictwa w projektowaniu) . Inny wariant ??? Spoko tylko wyobrażmy sobie wysiedlenie 5 wiosek ludności żyjącej z dziada pradziada.... Jak mają powstawać drogi w Polsce jeśli ważniejsze są kwiatki od ludzi. Unia ha , pobudowali sobie drogi bez żadnych warunków środowiskowych , a teraz skanseny będą robić w krajach , które dopiero weszły do niej.... I jeszcze jedno w mediach ciągle słysze o autostradzie w Dolinie Rozpudy .... dobre tylko , że o autostradach na Podlasiu możemy sobie pomażyć , to ma być trasa szybkiego ruchu , a to znacznie się różni od autostrady .... Co to dużo mówić , paranoja . ................Jeszcze troche to i u nas trzeba bedzie pomysleć o odwobnicy

na bagnach nie takie budowle stoja , wiesz co to są pale ...

Do "do Pana Piotra"-no własnie widze jak te budowle stoją-najlepszym przykładem jest własnie podany przezemnie przykład drogi z Grajewa do Augustowa-naprzeciwko stacji LOTOS'u droga już się rozjeżdża, a za Grajewem już od momentu budowy tej drogi drogowcy nie mogą sobie poradzić z drogą zbudowaną na PIASKU który z logicznego punktu widzenia jest trwalszym budulcem niż bagno. Więc jeżeli droga rozjeżdża się na piasku, to trochę logiki-i wychodzi jaki wynik będzie z drogi na bagnie. Poza tym - ciekawi mnie jeszcze, jak drogowcy zamierzają wjechać na teren budowy na bagnie z ciężkim sprzętem-mogę tylko życzyć powodzenia w późniejszym wyciąganiu tych maszyn z bagna. I jeszcze jedno-kiedyś obok Osiedla Młodych (między ulicą a Osiedlem) było ogromne bagno-z tego co wiem to w ten dół na bagno nawieziono coś ok 13 tysięcy (!) metrów sześciennych piasku! I co? Wystarczy podejść do samego domu i zobaczyć, co stało się ze wszystkim, co do domu bezpośrednio nie przylega (np. chodniki)-wszystko "odjechało" od budynków o minimum
10 centymetrów! Ciekawe co się stanie, jak cała obwodnica zacznie tak od siebie "odjeżdżać"...co wtedy?

A wracając do tematu pali-własnie wzdłuż drogi na przeciwko LOTOS'u (między drogą a placem byłego komisu i miejsca gdzie można było wywozić gruz) były włąśnie wbijane pale-i własnie w tym miejscu droga się rozjechała! I co łyso Ty na to?

przyczepiłeś się tego "Lotosu" .. reklamu mu robisz pracujesz tam czy co??? Jeśli faktycznie były tam zastosowane pal bo ja nie wiem to cos może z wykonastwem poszło nie tak ... zobacz czy któryś z prezesów nie kupił sobie w tym czasie nowego samochodu lub domu ... mógł być też błąd w analizie podłoża gruntowego , pale mogły być za krótkie .... przypominam także ,że taki błąd miał miejsce na trasie do Rajegrodu przed Tamą .... bierze się to stąd ,że odwierty robi sie co 100 metrów w przypadku dużych zmian co 50 metrów . więc jak łatwo się domyśleć to można taki teren ominąć ,,a co do drogi na Osiedlu Młodych to nie znam sprawy , ale nawożenie samego piasku nic nie daje , proponował bym stabilizacje podłoża spoiwem hydraulicznym ( takie coś wykonuje się na budowach dróg pod sprzęt ciężki) pozdrawiam i oby więcej dróg była ,a nie blokat inestycji bo w takim tempie to szybciej samolotami się bedziemy poruszać

Wiecie co, to już wolę wpisywać komentarze na forum "gazety", tam nie ma cenzury.

Nie jest łatwe rozwiązanie problemu, ale czy gdyby zakazać tirom prezjazdów przez uzdrowisko Augustów - nie potrzeba obwodnicy! Greenpeace - na TIRy!

cHCIAŁEM SIĘ ZAPYTAĆ UE. CZY EKOLOGIA JEST WAŻNIEJSZA OD ŻYCIA LUDZKIEGO KTÓRE I TAK KRÓTKO TRWA . NIECH UNIA PATRZY SPRAW WAŻNIEJSZYCH ABY USA NIE BYŁA ŻANDARMEMŚWIATOWYM JAK DAWNIEJ ZSRR,TO JEST MOJE OSOBISTE ZDANIE.

bRAK DALEJ KOMENTARZA.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.