Jest problem z budową trasy Via Baltica na odcinku Szczuczyn - Raczki. Projekt zakłada budowę drogi w trzech etapach: Szczuczyn - Ełk, Ełk - Wysokie, Wysokie - Raczki. Choć przetarg na wykonanie ogłoszono dwa lata temu, do dziś nie ma wykonawcy etapu Szczuczyn - Ełk.
Zgodnie z założeniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na inwestycję przeznaczono 725 mln zł. W przetargu, z sześciu zainteresowanych firm najtańszą ofertę złożyła Polaqua (534 mln zł). Po wyborze jej oferty, firma odmówiła podpisania umowy. Drogowcy wybrali więc kolejną, droższą o prawie 140 mln zł, spółki Budimex. Również i ten wykonawca odmówił podpisania umowy i wycofał się z przetargu.
Jak donosi onet.pl, w tej sytuacji GDDKiA w Olsztynie wskazała jako najkorzystniejszą ofertę konsorcjum austriackiej firmy PORR i polskiego Unibepu. Kwota deklarowana przez konsorcjum jest droższa od najtańszej o prawie 170 mln zł. To ostatnia z ofert, które pozostały do wyboru, innych wykonawców wcześniej wykluczono z przetargu.
Ełcki fragment drogi Via Baltica od Szczuczyna do Raczek ma łącznie 66 km długości. Zadanie podzielono na trzy części. Inwestycja realizowana będzie w systemie "Projektuj i buduj". Czas realizacji 29 miesięcy nie wliczając okresów zimowych, zakończenie robót budowlanych planowane jest w połowie roku 2021.
Warto wspomnieć, że w ubiegłym tygodniu GDDKiA podpisała umowę na wykonanie 20-kilometrowego odcinka Wysokie - Raczki. Za 484 mln zł fragment drogi wykona Budimex. Wykonawcy etapów nie są jeszcze wybrani. Jak informują drogowcy, może to nastąpić "po zakończeniu obecnie trwającej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych".
czwartek, 28 marca 2024
czwartek, 28 marca 2024
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)