Pierwsze wyniki referendum

aktualizacja: 2019-03-21 13:03:30     nr wiadomości: 38768     przeczytano: 6211     Ilość komentarzy komentarze: 42

Nauczyciele ze szkół w powiecie grajewskim decydują o przystąpieniu do kwietniowego strajku. W placówkach oświatowych trwają referenda strajkowe. Spływające pierwsze  informacje potwierdzają ogromną determinację nie tylko nauczycieli, ale także pracowników niepedagogicznych.

- Jeszcze nie znamy pełnych wyników, ale tam gdzie głosowanie już się odbyło decyzję o organizacji strajku popiera od 80 do 100 procent nauczycieli – mówi Bogumiła Kierznowska, prezes Zarządu Oddziału ZNP w Grajewie.

Na początku przyszłego tygodnia będzie wiadomo ile szkół przystąpi do strajku. Zgodnie z przepisami strajk może przeprowadzić tylko ta placówka, w której odbyło się referendum i przyniosło pozytywny dla niego skutek; w głosowaniu wzięła udział ponad połowa pracowników szkoły, czy przedszkola oraz ponad połowa opowiedziała się za jego przeprowadzeniem.

 Strajk rozpocznie się w poniedziałek 8 kwietnia br. i będzie trwał do odwołania, jeżeli głosujący opowiedzą się "za".

 
e-Grajewo.pl

Jasne, już dziś zaczynają wagarować, szkoła czynna do 12, i nauczyciele do głosowania o strajk a my za to płacimy naszymi podatkami. Może ktoś nas zapyta czy nauczyciel według nas zasługuje na podwyżke??
Napisał: hcwdn dodano: 2019-03-21 14:33:29

Może w końcu ktoś poda wynagoodzenia nauczycieli. Najpierw solidna praca, a potem dobra płaca. jak wygląda poziom nauczania w Grajewie wiedzą wszyscy, którzy mają dzieci w wieku szkolnym. Wynik referendum świadczy o tym jak nauczycielom zależy na uczniach!!!Nikt ich w tym zawodzie nie trzyma!!! Takie rozgrywanie tematu to skandal. Uważam,że rodzice powinni bardzo aktywnie włączyć się w temat. Postawa nauczycieli jest naganna i na pewno nie stanowi dobrego przykładu dla uczniów.
Napisał: XYZ dodano: 2019-03-21 15:14:19

1999 - zwiazki zawodowe nauczycieli na czele z Broniarzem protestuja przeciwko tworzeniu gimnazjów 2016 - zwiazki zawodowe nauczycieli na czele z Broniarzem protestuja przeciwko likwidacji gimnazjów tyle w temacie
Napisał: Strajk dodano: 2019-03-21 19:04:30

Witam, Szkoda, że za rządów PO nie było takiej determinacji. A gdy ten rząd zaczął robić podwyżki, to go chcą zdusić. Nie ładnie !!!
Napisał: Bartek dodano: 2019-03-21 20:14:00

Tym co nie pracuja i nie chca to 500+ sie nalezy a nauczycielem sie nie nalezy. Niedlugo zabraknie nauczycieli a ciemny lud nie bedzie umial czytac i pisac to bedzie latwiej rzadzic jak bylo przed wojno bedziemy stawiac krzyzyki albo odcisk palca
Napisał: grajewiak dodano: 2019-03-21 20:48:40

Strajkujcie nauczyciele, żeby Wam nieuki nie wylewały kubła pomyj na głowy tylko dlatego, że dostają 500+ za dzieci, którymi potem wy musicie się zajmować, bo niepracujące mamuśki i tatusiowie nie mają na to ochoty - zmęczeni " nicnierobieniem". Oni najlepsi są w cytuję: "nadupiesiedzeniu" i żądaniu kasy z MOPSu. Walczcie o swoje!!! Wy z MOPSu nie dostaniecie.
Napisał: Jolka dodano: 2019-03-21 21:12:25

Mogą zmienić zawód i do prywaciarza to nauczy ich pracy.
Napisał: Leon dodano: 2019-03-21 21:44:55

Nauczycielom nalezy sie ta podwyzka, jak psu buda. Nie dosc, ze musza sie uzerac z dziecmi, to jeszcze i polanalfabetami-rodzicami. Walczcie, drodzy nauczyciele! Powodzenia!
Napisał: niedzielny gosc dodano: 2019-03-21 22:29:20

osiem godzin dziennie;pięć dni w tygodniu,26 dni urlopu i wtedy dopiero podwyżki
Napisał: wn dodano: 2019-03-21 23:00:09

Wszystkim madralinskim proponuje przez tydzien pouczyc dwadziescioro-trzydziescioro dzieci przez kilka godzin dziennie. Jasne, nikt nie kazal nauczycielom wybierac takiego zawodu, ale sa ludzie z pasja, misja, ktorzy faktycznie chca przekazac wiedze (niekoniecznie tylko te ksiazkowa!) mlodszym pokoleniom. Jezeli dzieciaki z domu wyniosa brak szacunku do osob, ktore je ucza (czyt. wiekszosc moich przedmocow) to polska edukacja nidgy sie nie zmieni. Ja jestem z nauczycielami!
Napisał: Jul dodano: 2019-03-21 23:12:22

Szanowny Leonie, widać że nie masz pojęcia o pracy nauczyciela. Jak tak tam dobrze, nie trzeba pracować to możesz zostać nauczycielem -Ty lub Twoje dzieci. Powodzenia w tym "leniwym " zawodzie
Napisał: B dodano: 2019-03-21 23:58:08

do pracy w wakacje , ferie i wtedy podwyżka ( dla chętnych ) jak nie to obniżka się należy. Kto ma takie wakacje jak nauczyciele,
Napisał: KKM dodano: 2019-03-22 07:41:44

PIS rozdaje pieniądze na prawo i lewo, 500+ coraz więcej nawet na 1wsze dziecko to dlaczego nauczyciele nie mają walczyć o podwyżkę skoro kasy w budżecie nadmiar
Napisał: miras dodano: 2019-03-22 07:49:28

Praca nauczyciela jest ciężka, rozumiem. Dzieci bywają różne, rodzice też. Ale nie każdy nauczyciel podchodzi do swojej pracy z pasja... A może tak wynagrodzenie powinno być zależne od wyników jakie maja nasze dzieci. Bo chyba to dużo świadczy o tym ile pracy i pasji jest włożone w nauczanie naszych dzieci.
Napisał: Mama dodano: 2019-03-22 09:38:37

Do wn. Zgadzam się z Tobą. Ale niech w ramach tych ośmiu godzin odbędą się wszystkie szkolenia, posiedzenia Rad Pedagogicznych, dyskoteki i spotkania z rodzicami. Co do urlopu to też OK. Ale cztery dni urlopu na żądanie i reszta w terminie wybranym przeze mnie, tak żeby pójść do lekarza i nie brać urlopu bezpłatnego.
Napisał: Sławek dodano: 2019-03-22 10:23:12

Do B ja 3 razy zmieniałem zawód żeby w domu był chleb i nigdzie się nie skarżyłem a tym bardziej strajkowalem
Napisał: Leon dodano: 2019-03-22 10:26:27

Nauczyciele nie odpuszczajcie - jeżeli cokolwiek ustąpicie potraktują was tak jak potraktowali protestujących niepełnosprawnych w sejmie
Napisał: Mika dodano: 2019-03-22 10:39:09

Jedno co PIS robi doskonale to dzieli naród, dzieli ludzi i napuszcza ich na siebie! zaczął od tańczenia na grobach po katastrofie samolotowej. Teraz napuszcza na nauczycieli beneficjentów socjalu i wszystkich, którzy uważają że szkoła i nauczyciele są niepotrzebni, bo to on wypracowuje majątek narodowy ciężko pracując przy "kopaniu rowów" i mieszając w betoniarce. Gratulacje! Brawo Wy! A to pieprzenie o dobru dzieci w zestawieniu z przeprowadzeniem ich "reformy edukacji" to jakaś kpina!!!!
Napisał: Grazyna dodano: 2019-03-22 10:40:52

Jeżeli nauczyciele nie potrafią zadbać o swoje prawa i godność to moim zdaniem nie mają moralnego prawa żeby uczyć nasze dzieci. Czego może nauczyć nauczyciel, który nie umie zadbać o własną godność i życie?
Napisał: Rodzic popierający nauczycieli dodano: 2019-03-22 10:43:14

Mam nadzieję, że nauczyciele się nie poddadzą i zlekceważą wszystko i wszystkich dokładnie w taki sam sposób jak są teraz lekceważeni. Zyczę im, by udało się zrealizować ich postulaty, a jeśli nie, to niech sparaliżują ten śmieszny system edukacji po całości. Mam teraz córkę przed egzaminami gimnazjalnymi i tym bardziej drażni mnie niekompetencja urzędasów i przenoszenie odpowiedzialności za swoją głupotę na nauczycieli i uczniów. A zarobek na poziomie 1800 zeta to jednak zdecydowanie za mało dla każdego, nie tylko dla nauczyciela.
Napisał: radek dodano: 2019-03-22 10:49:00

Aż dziw bierze, że nauczyciele nie preferują strajku włoskiego. Panowie górnicy a wy co cicho?
Napisał: obserwator dodano: 2019-03-22 13:06:21

KKM do pracy w wakacje powiem szczerze - bardzo chętnie tylko dajcie mi urlop w tedy kiedy chce a nie kiedy jest najdrożej, a co do ferii to słabo się orientujesz bo mamy dyżury i pracujemy (także między Bożym Narodzeniem a Sylwestrem) przejdź się do szkoły i sprawdź. A co do wn też się słabo orientujesz bo kto jak nie nauczyciele jada z waszymi dziećmi za darmo na wycieczki, sprawdzają zeszyty i inne wytwory waszych dzieci (np. sprawdziany), a kiedy myślisz się przygotowujemy do zajęć (podczas snu?), a wywiadówki i drzwi otwarte lub koła zainteresowań - kto nam to liczy i za to płaci. Najlepiej kogoś obrazić i poniżyć. Ja jako nauczyciel niestety wbrew opinii wyżej nie pracuje 3 godzin dziennie i nie leżę całe dnie.
Napisał: nn dodano: 2019-03-22 13:35:06

Może by ktoś się określił i ustalił tak jak cenę produktu ile powinien zarabiać nauczyciel bo co rok będą chciały 1000 zł podwyżki. Gdzie w normalnym zakładzie to góra 100zl.
Napisał: Witek dodano: 2019-03-22 14:04:31

Może by ktoś się określił i ustalił tak jak cenę produktu ile powinien zarabiać nauczyciel bo co rok będą chciały 1000 zł podwyżki. Gdzie w normalnym zakładzie to góra 100zl.
Napisał: Witek dodano: 2019-03-22 14:05:35

jest takie przysłowie ;obyś cudze dzieci uczył -to mówi za siebie jak cięzki jest to zawód a jeszcze w dzisiejszych czasach kiedy rodzice i dzieci maja więcej do powiedzenia niż nauczyciel. jak ja się uczyłam to chociaż był szacunek do nauczycieli . Mam wnuka który się uczy i wiem ile pracy , cięzkiej pracy muszą włożyć nauczyciele żeby coś w głowach zostało , bo dzisiaj to tylko telefon i komputer sie dla nich liczy, nie umieją nawet dobrze sie wysłowić. jestem z wami Nauczyciele
Napisał: Alicja dodano: 2019-03-22 16:55:11

Do grajewiak: widać, że albo z języka polskiego mało wyniosłeś wiedzy w dziedzinie pisowni i budowania zdań, albo twój nauczyciel słabo uczył.
Napisał: Tosia dodano: 2019-03-22 17:58:07

Mam wrażenie,że teraz nauczycielami zostaja osoby, które po ukończeniu szkół nie potrafia zaistnieć w innych zawodach. Powołanie to pieśń przeszłości. Dzisiejszy obraz nauczyciela to najczęściej zwykły rzemieślnik, niezbyt zaangażowany w to co robi ale posiadający ogromne roszczenia.
Napisał: Alicja dodano: 2019-03-22 20:21:32

Miras Ty walcz dla siebie
Napisał: Znajomy dodano: 2019-03-22 21:59:17

Jaka praca taka płacą więcej wolnego niż pracy wszyscy zarabiamy mało
Napisał: ja dodano: 2019-03-23 07:53:56

Istny cyrk. Czepiacie się 500+ A ile nauczycieli z tego korzysta? Najlepiej dostać podwyżkę 1000 zł o które walczą i jeszcze 500+. Jakieś wariactwo. Pomyślcie o dzieciach które w tym czasie będą mieć egzaminy. Najlepiej niech każdy zacznie strajkować
Napisał: Ania dodano: 2019-03-23 12:11:19

Jeśli nauczyciele twierdzą że mało zarabiają to proszę zmienić zawód świat jest wielki .
Napisał: Grajewiak dodano: 2019-03-23 14:24:42

Popieram Anie . Nauczyciele dostaja 500+ i 13 emeryture . Pazernosc nie zna granic . Chcielismy do europy to dlaczego w innych krajach dzieci dostaja a nasze jak do tej pory nie ? A co nasze dzieci sa gorsze niz w Brukseli albo Berlinie ? Wolelibyscie zeby te pieniadze z 500+ na uchodzcow zostaly wydane ? A zarobki nas wszystkich sa zdecydowanie male w stosunku do krajow UE . Dlaczego zawsze nauczyciele ,pielegniarki ,lekarze i gornicy . A reszta zawodow gdzie ? 500+ jest super bo dostaja wszystkie dzieci bez wzgledu na zawod rodzica. Pozdrawiam .
Napisał: Krysia dodano: 2019-03-23 20:07:51

Szanowna Tosiu to ty piszesz i nie wiadomo o co tobie chodzi czeski film nikt nic nie wie ?????? piszesz o sobie.
Napisał: grajewiak dodano: 2019-03-23 22:00:32

Szanowna Ania nikt nie czepia sie 500+ nauczyciele pracuja i powinni godnie byc wynagradzani ktos na te 500+ pracuje nie bierze darmo, jezeli komus nie chce sie pracowac a zyc tylko z 500+ i innych swiadczen socjalnych to niech wezmioe sie za uczciwa prace a nie na garnoszku innych co placa podatki i nazekac ze malo dostaje.
Napisał: grajewiak dodano: 2019-03-24 02:01:46

Jak łatwo niektórym liczyć pieniądze zarobione przez nauczycieli i ich dlllluuuugggiiiii urlop-polecam idźcie do pracy w szkołach-POWODZENIA
Napisał: Alla dodano: 2019-03-24 14:47:16

zmienić zawód i zarabiać więcej
Napisał: Leon dodano: 2019-03-24 18:28:28

Jak zwykle czcza dyskusja...jestem nauczycielem, lubie swoją pracę, ale w obecnej sytuacji, kiedy pani sprzątaczka zarabia tyle samo lub więcej niż ja, po 2 kierunkach studiów, 2 magistry, niezliczone kursy i 3 podyplomowki, 19 lat stażu pracy...jaki to sens tyle lat się kształcić...za 2200 zł miesiecznie? Jeszcze rok i wyjeżdżam...bo Gdzie te moje 5000 ktore jak twierdzi wiecznie zadowolona z siebie pani zalewska zarabiają nauczyciele...pieprzy o misji i poświęceniu nauczycieli...z tego nie opłace rachunków...moi uczniowie i rodzice nie mają nam nauczycielom nic do zarzucenia, wspierają i rozumieją sytuację i nie ma to nic wspólnego z egzaminami...przecież zalewska jest przygotowana.. jej bezczelne zachowanie i wypowiedzi, zrzucenie odpowiedzialności jest wkurzajace. To co ona zafundował w edukacji to ewenement, 3 różne podstawy programowe w jednym roku szkolnym...to dopiero świadczy o jej odpowiedzialnosci Moim zadaniem jest przygotowanie uczniów i ja wywiazalam sie z tego a jej przeprowadzić egzamin. Więc niech teraz kombinuje...a już panikę jest, bo strajk na pewno będzie i to w całej Polsce...
Napisał: Imie dodano: 2019-03-25 01:27:38

Strajk w wakacje
Napisał: ola dodano: 2019-03-25 07:17:02

Ile faktycznie zarabiają nauczyciele możemy sie dowiedzieć śledząć zarobki naszych radnych zatrudnionych w oświacie. Sprawdziłam i zapewniam,że też bym chciała mieć taką pensję. Publicznie podają wynagrodzenie za 18 godzin ale każdy ma dodatkowe lekcje, zajęcia i uczestniczy w projektach . za które też otrzymuje wynagrodzenie. Sprawa czysto polityczna!!!!
Napisał: Alicja dodano: 2019-03-25 12:28:23

Do XYZ. jak byś się trochę interesował to byś wiedział ,że akurat w Grajewie w porównaniu z reszta kraju poziom nauczania jest na przyzwoitym poziomie. Trzeba być chyba idiotą aby kończyć 2 lub 3 kierunki studiów i pracować 2500 PLN. Za takie pieniądze do dobrze, że ktokolwiek jeszcze chce pracować w szkole. Żeby dobrze pracować, to przede wszystkim trzeba zarabiać tyle, żeby nie martwić się co włożyć do gara, wtedy można skupić się na pracy. Nie jestem nauczycielem, jestem ojcem, ale wiem, że za poziom nauczania odpowiada ministerstwo, które tworzy program nauczania i wymagania jakie są stawiane uczniom. Wystarczy wziąć aktualne podręczniki i popatrzeć czego one uczą a jeszcze lepiej porównać je z dawnymi podręcznikami oraz ilością godzin z danego przedmiotu. Nie bez powodu 500+ kończy się na 18 roku życia dziecka, żeby rodziców nie było stać na wysłanie dzieci na studia. Władza wychodzi z założenia że głupim narodem łatwiej rządzić. Powtarzając za Janem Zamoyskim "Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie"
Napisał: Szymon dodano: 2019-03-26 07:09:37

Jako nauczyciel po 15 latach pracy, 2 kierunkach studiów magisterskich chciałabym tylko móc bez wstydu przyznawać się ludziom ile tak naprawdę zarabiam, zwłaszcza po otumaniającej propagandzie tvp. I nie mówcie tu o jakichś fikcyjnych dodatkach, bo 13-sta pensja owszem jak w całęj budżetówce, ale poza tym to za wychowawstwo 100 zł i motywacyjny drugie 100 zł i wszystko. No i nie każdy jest wychowawcą. Boli mnie też to że w dzisiejszych czasach rodzice wchodzą do szkoły i szkolą nauczyciela co ma robić a czego ma nie robić. Wydaje mi się że od tego jest nadzór pedagogiczny.
Napisał: sisters dodano: 2019-03-26 07:28:04

Do Szymona. Wychowywać dzieci to mają rodzice, a podstawowa rola nauczyciela jest zupełnie inna. W obecnych czasach można skończyć 10 fakultetów i niewiele umieć.W związku z tym nie będę dyskutować na temat poziomu naszych nauczycieli.Zastanawiające jest tylko skąd sie biorą narzekania rodziców ( i to nie na program nauczania) - czyżby zbiorowa histeria? Tak długo jak będziemy snuć teorie spiskowe , a nie spojrzymy prawdzie w oczy, problem będzie istniał.
Napisał: XYZ dodano: 2019-03-26 09:59:27

Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.