Wiadomości

  • 49 komentarzy
  • 18226 wyświetleń

MATURA 2009

Maturalne odliczanie dobiegło końca. W poniedziałek - tradycyjnie pisemnym z języka polskiego - rozpoczynają się majowe egzaminy. Maturalny maraton potrwa do końca maja.
Ogólnopolski egzamin przeprowadzony będzie w dwóch turach o godz. 9 i 14, składać się będzie z części podstawowej i rozszerzonej. Matury pisemne potrwają do 21 maja, jutro abiturienci zmagać się będą z językiem angielskim, w środę z wiedzą o społeczeństwie. Równocześnie z pisemnymi rozpoczynają się matury ustne - według harmonogramu ustalonego przez dyrektorów poszczególnych szkół.

Sytuacja ludzi starszych na wsi na podstawie fragmentu "Chłopów" oraz Charakterystyka porównawcza bohaterek "Pana Tadeusza": Telimeny i Zosi to tematy do wyboru, z którymi musieli zmierzyć się tegoroczni maturzyści, pisząc eseje na egzaminie z języka polskiego na poziomie podstawowym.

Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w ZS nr 1 w Grajewie

Łącznie do Matury przystapiło 176 absolwentow LO (3 osoby nie ukończyły szkoły) i 28 szkół zaocznych. Ponadto wynik poprawia lub zdaje mature po raz pierwszy ok.40 absolwentów naszych szkół z lat ubiegłych.
Statystycznie wygląda to następująco:
LO, absolwenci 2009:
j.polski- 173 poziom podstawowy, 3 rozszerzony
j.angielski- 103 poziom podstawowy, 40 rozszerzony
j.niemiecki-  6 poziom podstawowy,
j.rosyjski- 23 poziom podstawowy, 7 rozszerzony
biologia- 8 poziom podstawowy, 11 rozszerzony
chemia- 3 poziom podstawowy, 11rozszerzony
fizyka- 7 poziom rozszerzony
geografia- 35 poziom podstawowy, 46 rozszerzony
historia- 18 poziom podstawowy, 5 rozszerzony
matematyka- 43 poziom podstawowy, 43 rozszerzony
wos - 13 podstawowy, 41 rozszerzony.
Oznacza to, że  średnio każdy absolwent naszej szkoły przystępuje do egzaminu  na poziomie rozszerzonym, co 2 wybiera na maturze zdawanie matematyki - są to bardzo zachęcające wskaźniki w kontekście zbliżających się zmian w egzaminie maturalnym. Absolwenci szkół zaocznych przystępują do egzaminu na poziomie podstawowym, jako drugi przedmiot wybierają zazwyczaj geografię i wos. Absolwenci z lat ubiegłych zdają z reguły przedmioty na poziomie rozszerzonym - dyrektor Andrzej Jasiński

4 maja w ZS w Wojewodzinie rozpoczęły się egzaminy maturalne. Do egzaminu przystąpiło 54 uczniów. Najczęściej wybieranymi przedmiotami są : WOS, Geografia oraz Biologia. Natomiast wybierany język angielski cieszy się większą popularnością niż język niemiecki.  W naszej szkole poziom rozszerzony zdaje 14 uczniów. Należy podkreślić, iż uczniowie NASZEGO TECHNIKUM mają przed sobą oprócz MATURY jeszcze bardzo ważny jeden egzamin do zdania, mianowicie egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe. Wszystkim uczniom przystępującym do obu egzaminów życzę ich zdania oraz dostania się na studia wyższe - dyrektor Karol Choynowski

 

Komentarze (49)

Za wszystkich zdających maturę trzymam kciuki i życzę sukcesów.

a o rozszerzonym nikt nie wspomni w temacie?
Metafora drogi w powieści "Kamień na kamieniu" Wiesław Myśliwskiego" oraz "Różnica między rozumem a mądrością na podstawie "Pieśni XXII" i "Trenu IX" Jana Kochanowskiego i sposób w jaki budowana jest refleksja poetycka".

polski na lajcie 50% minimum prosty tekst latwe tematy jak ktos nie zda to ja nie wiem jakis uposledzony jest

Panie Dyrektorze - 173 zdających (według jęz.polskiego) na 2 = 86,5. To gdzie ten co drugi na matematyce (zdających 43). Jak to było .... słowa, słowa, słowa.....

Przepraszam- pomyliłem się!!!
Matematykę wybralo na poziomie podstawowym 43 zdających, tyle samo na rozszerzonym. Razem matematyke wybrało 86 absolwentów.
A 86 x 2 to przecież tylko 172. Tymczasem absolwentów jest 173! Czyli to nie co drugi (50%) a zaledwie 49,7%.
Mea culpa - obiecuję większa poprawnośc matematyczną na przyszłość.
Az hadko przyznac, ale pomyliłem się i w druga stronę: egzaminów na poziomie rozszerzonym bedzie u nas 214 - czyli na 1 zdającego ogólem przypada 1,24 egzaminu.

Fizyka 7 osób - jutro będę opowiadał o tym znajomym ze studiów to jako żart bo chyba nikt nie uwierzy, że może być tak niski poziom uczniów w naszym mieście. I jak Grajewo ma się rozwijać jak lenistwo i nieróbstwo się szerzy. 3 lata temu fizykę zdawała cała mała sala gimnastyczna.

Trudno sie z tobą PS nie zgodzic- smutne jest to zwłaszcza, że ci co jużdo zdawania fizyki przystępuja zdają ją znakomicie.
Troszkę jednak uzupełnię to co napisałeś:
1. trzy lata temu byo Was okolo 20- sala była pełna, bo stoliki dziwacznie poustawiałem:-)
2.wina w tym jest i uczelni- nie rozumiem jak tak mozna, ale większosc politechnik nie wymaga punktów z fizyki w czasie postępowania rekrutacyjnego - to po co się przemęczać?
3. na szczęście nawet ci co nie zdaję tego przedmiotu, a mieli fizyke rozszerzoną - raczej dadzą sobie z nią radę na studiach.

Panie Dyrektorze, zgodzi się Pan ze zdaniem, że ucieczka uczniów do szkół powiatów ościennych jest winą "obniżających się lotów" Pańskiego LO, zaniedbanie poziomu nauczania w latach 2000 - 2005, bo na te lata przypada njwiększy regres; zabrało do Białegostoku i Ełku najlepszych.

CZY w ZS nr 2 matury nie ma. Dlaczego nikt się nie chwali ilością zdających i jakie poziomy uczniowie wybrali?????????????????????????????????

ta cala matura to sciema - jak masz kase to zawsze zdasz

Do Zygmunta P. Prawdą jest, iż najlepsi (najzdolniejsi) uczniowie uczą się w LO w Grajewie, jak również wyjeżdżają do innych miast. Mój syn uczył się w LO i bez problemu został przyjęty na studia lekarskie do najlepszej Uczelni w Polsce. Tak więc poziom nauczania jest na odpowiednim poziomie, za co serdecznie dziękuję nauczycielom.




Panie Zygmuncie- nie mogę zgodzić się z tym z prozaicznego powodu- takiego obniżenia lotów w tamyum okresie nie było- potwierdzają to wyniki wszystkich kolejnych matur z lat 2005-2008. Ich poziom jest zbliżony, corocznie spora grupa naszych absolwentów dostaje się na porządne uczelnie i osiąga tam sukcesy- z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nie marnujemy talentu tych, którzy do nas przychodzą, a mniej utalentowanym dajemy szansę na sukces maturalny.
Odpływ absolwentów gimnazjów z Grajewa nie jest wcale taki duży, aczkolwiek rzeczywiście około roku 2004 pojawiła sie taka teoria, ze jesli dziecku z dobrym świadectwem i wynikiem egzaminu ma się udać w szkole ponadgimnazjalnej, to powinno uciekać z Grajewa do któregoś z renomowanych ogólniaków w okolicy (przy czym ta renoma niestety czasami wynikiem pijaru była, o czym niektórzy się już przekonali)- w efekcie pewna grupa zdolnej i ambitnej młodzieży trafiła do miast sąsiednich. Ponieważ jednak do nas przychodzili ich koleżanki i koledzy- była okazja porównac wyniki- te z gimnazjum i te z matury- i nasi absolwenci w tych porównaniach źle nie wypadają. Mam nadzieje, że troszkę to pogląd o obniżaniu lotów zweryfikowało, choć z tego typu ocenami, bardziej na idei niż faktach opartymi bardzo trudno jest dyskutować no bo "gadaj zdrów, ja tam swoje wiem":-)

do rodzic ZS nr 2
bo liczą sie czyny a nie slowa :)

do: Rodzic ZS2, bardziej do podstawionego nauczyciela z ZS1, w lipcu zerknij na dokładne dane z OKE w Lomży, a jeśli tak potrzebujesz informacji wiarygodnej (poprawka na marketing szkół) to zapytaj dziecko, zadzwoń do szkoły, ALE TY JESTEŚ PROWOKATOR z ZS1 !!!!

Kwestia techniczna:
Dane liczbowe dotyczące tegorocznej matury w naszej szkole podałem, bo mnie o to redakcja poprosiła.
Pozwoliłem sobie (już sam) na jedno zdanie komentarza.
Co do czynów zaś- absolutnie się zgadzam.

Po co Wam ta "zaciekła" rywalizacja ZSNR2 vs. ZSNR1 jeteście najlepsi w powiecie, zawrzyjcie porozumienie edukacyjne i zostaniecie poza konkurencją, nawet Ełk pokonacie, Białystok pokonacie - o powiecie już nie mówiąc.

Moim zdaniem I LO w Grajewie całkiem dobrze sobie radzi biorąc pod uwagę to że przy rekrutacji przyjmują wszystkich jak leci. Np taki czerwoniak w Ełku może osiąga lepsze wyniki ale to dlatego że przy rekrutacji odbywa sie selekcja i po prostu tam idą dobrzy uczniowie i nie gorsi wychodzą :) nie potrzeba wielkiego wysiłku nauczycieli żeby dobrze zdali mature.

dlaczego odbieracie każdą prośbę o informację jako atak na szkołę, jeśli pamiętacie obiecane były wyniki z matury 2008 "nawet po przekątnej", ale nigdy się nie pojawiły; patrząc na slogany promocyjne szkoły nr 2, to tylko slogany, skoro wstydzicie się swoich osiągnięć; dlaczego o nich tylko mówicie, zaś realnie ich nie pokazujecie, moglibyście w końcu to zrobić, dla informacji, że jest tak, jak mówicie wszem i wobec

sprawdziłem wyniki matury w powiecie na stronie OKE, więc są porażające dla waszej szkoły pod względem poziomu rozszerzonego, to dlaczego wmawiacie gimnazjalistom coś, czego później i tak nie dostaną, szkoda gadać, ,.

O troszeczkę spokoju proszę - nie róbmy z tego kolejnego pola batalii marketingowej- powtórzę raz jeszcze: moja wypowiedź jest odpowiedzią na prośbę redakcji e-grajewo. Nie sądziłem, że przekształci się to w dykusję w porównywanie, kto gorszy.
To właśnie takie dyskusje i pokazywanie tylko słabych stron konkurencji prowadzą do ucieczki dzieciaków do innych miast.

właśnie skupmy się na czynach, przykład dyrektora z 1 LO, dokładne dane, niech ZS nr 2 przejdzie do czynów i też pokaże dane o przystępujących do matury, to są prawdziwe czyny, pozdrawiam

A propos poziomu w szkołach, to myślę, że winą jest tu ich nadwyżka. Kiedyś, jak w Grajewie było tylko LO, to dostawały się do niego tylko najlepsi uczniowie i wówczas można było poprzeczkę ustawiać bardzo wysoko. A jak przyjmuje się dzieci, które dawniej kwalifikowałyby się do zawodówki, to co tu mówić o poziomie. Chociaż muszę przyznać, że po LO (ZS 1) dzieci moich znajomych dostały się na naprawdę dobre uczelnie. Nie wiem jak jest z absolwentami ZS 2.

W ZS 1 są naprawdę super nauczyciele

Za wszystkich maturzystów trzymam kciuki!!! Powodzenia!!!

Jakie to ciekawe, w tym powiecie są tylko 2 szkoły?

Ja mam córkę i syna - absolwentów ZS 2 i są już magistrami dobrych uczelni (a i bez korków) i zawsze będę chwalić szkołę Pani Sulkowskiej

odp BRAWO dla ZS NR 2
gratuluję udanych dzieci, ale z podkreśleniem tego, że bez korków, to aluzja do innych szkół; hipokryzją jest to, że w ZS nr 2 nie ma korków, skąd to wiem - sama szukałam pomocy z matematyki u nauczycieli z LO nr 1, a jakie było zdziwienie pani prowadzącej matematykę, że dziecko jest takie odmienione - tak, dzięki korkom; więc proszę nie być obłudnym co do tej kwestii, bo one istnieją w każdej szkole i na każdym poziomie

Dołączam się do głosu rodziców uczniów z ZS nr2, jestem również matką syna, który ukonczył Technikum i może nie zdawał matury na poziomie rozszerzonym, to studia ukończył z wyróżnieniem w Toruniu na wydziale Administracji, pracuje obecnie w Gdansku, chwali swoją szkołę i swoich nauczycieli. ..

Moje dziecko uczy się w Zespole Szkół Nr2 maturę ma za rok jestem spokojny o wynik, jest w dobrych rękach, Pozdrawiam Państwa Nauczycieli z II LO w Grajewie

Baju, baju, baju, bajka... Jasne, że szkoła bez korepetycji to czysta iluzja. Popieram rodzica korki są i będą. Na jakiej p[odstawie pada na promocjach ZS nr 2 stwierdzenie "szkoła bez korepetycji"?. Czy był robiony sondaż na ten temat. A najciekawsze określenie tu występujące to " szkoła Pani Sulkowskiej". Ha, ha. Nauczycielem się jest- dyrektorem- bywa..

Na Twoim miejscu -Cezary pozostawiłbym ten spokój w spokoju, a wziął za organizacvję pomocy dziecku.

do Nauczyciela: polecam dokładną lekturę Raportu POST, który został opracowany w powiecie grajewskim w latach ubiegłych; przeczytaj ten fragment dotyczący I LO, dopytaj o szczegóły jego powstawania, dopytaj dlaczego w pierwszym etapie pracy nad Raportem POST nie ujęto "ogólnika". Jak to się stało, że dopiero po głosach krytyki przebadano wszystkie szkoły, a nie wyłącznie wskazane "palcem".

Ciekawe jak będziecie walczyć ze sobą, jak powiat podjemie decyzję o likwidacji szkół ponadgimnazjalnych, pięć to zdecydowanie za dużo. Już widzę to wpisy na forum, już widzę te zdjęcia z ukrycia, kto z kim za ile dał korki, kto ma lepszą, a kto gorszą szkołę, kto ma wyniki, a kto nie.

o_O czemu służy ta cała licytacja ? Przechwalaniu się czyje dziecko skończyło lepsze studia ? Nie wiem kto pisze te komentarze... dorośli ludzie ? Przecież wybór szkoły powinien być indywidualna sprawa młodego człowieka, czasami rodzice mogą mu pomoc w podjęciu decyzji itp. Nie bardzo rozumiem cały ten spór przez atakowanie poszczególnych szkół chcecie leczyć swoje kompleksy? niespełnione ambicje ? czy o co Wam chodzi ehh może jestem zbyt młody żeby Was zrozumieć...

refleksja o korepetycjach... być może stwierdzenie "szkoła bez korepetycji" dotyczy takich faktów, iż w ZS nr2 nauczyciele tejże szkoły nie udzielają korepetycji "własnym" uczniom i/lub podsyłają potrzebujących ...kolegom z pracy ? :)

jak ja kilka lat temu szłam do średniej to wśród moich znajomych, ci lepsi wybierali LO a ci średni ZS2.. taka prawda.

Jestem już po kilku egzaminach maturalnych, uczę się w ZSNr2 i polecam swoją szkołę - zamierzam składać dokumenty na UW i za kilka tygodni przypomnę się Wam - już jako studentka z Warszawy.

ciekawy wpis "edu" - podaj więcej danych, gdzie są te Raporty POST?

Magda - tak, pewnie będziesz studiować na UW, ale zaocznych, czyli płatnych studiach, tam po każdej szkole można - trzeba mieć tylko bogatych rodziców

niestety odnośnie korepetycji w ZS nr 2, to sama brałam u swojej nauczycielki korki, które i tak nic nie dały

do: ona, nie kompromituj się .....

a mi zdarzyła się płacić .dla pani z I LO - masakra, też bez efektu!!!!!!

już w lipcu po rekrutacji okaże się, którą szkołę zacząć czas wygaszać, a jest ich pięć w powiecie. Niećkowo, Wojewodzin i Szczuczyn - to też szkoły powiatowe.

Prosimy o publikacje w e-grajewo.pl Raportów POST.

powodzenia dla zdających :D

Nie brać tego co tu piszą do głowy.Robić swoje.

A ja mówię: patrzcie nawyniki i tam posyłajcie dzieci gdzie mają szansę na porządnąedukację- czy z niej skorzystają, to już ich indywidualna sprawa. Ale nie warto się oszukiwać: z maturą zdaną na poziomie podstawowym to na UW można iść, ale tylko popatrzećna mury uczelni.

nikt nikomu nie może mówić gdzie ma iść do szkoły średniej.Podstawą wyboru szkoły powinna być rzetelna informacja o możliwościach jakie są oferowane przez daną szkołę. Chyba każdy odpowiedzialny rodzic jest w stanie takie informacje odczytać i przełożyć to na możliwości, ambicje i chęci swego dziecka. Do tego są potrzebne informacje o tym co w szkole jest, a nie co będzie. Najważniejszą chyba rzeczą są tu wyniki matur (ilościowe i jakościowe) na poziomie rozszerzonym i podsawowym) oraz jakie profile były już realizowane, jaką cieszyły się popularnością, ilu uczniów ukończyło szkołę, a ilu przystąpiło do matury. Dziecko nie może wybierać szkoły "bo kolega tam idzie". Taka refleksja rodzica,który już ma duże dzieci.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.