piątek, 29 marca 2024

Wiadomości

  • 16 komentarzy
  • 11283 wyświetleń

Gimnazjaliści zmądrzeli!

MEN chwali polski system oświaty i twierdzi, że jesteśmy liderami w Europie.

 Polskie gimnazja uzyskały największy postęp na świecie, jeśli chodzi o liczbę uczniów z najlepszymi wynikami. A w Unii Europejskiej nasi gimnazjaliści znaleźli się w czołówce badań we wszystkich trzech kategoriach: w matematyce, w naukach przyrodniczych oraz w czytaniu i interpretacji. Polscy gimnazjaliści po badaniach, przeprowadzanych w marcu 2012 roku, znaleźli się w gronie zwycięzców w kategorii umiejętności matematycznych w Unii Europejskiej. Wprawdzie MEN przyznaje, że więcej punktów od Polski (518) zdobyła w badaniach Holandia (523), Estonia (521) i Finlandia (519), jednak - jak głosi komunikat ministerstwa edukacji - różnice te są "statystycznie nieistotne", dlatego Polska może uznawać się za lidera w UE. W Europie lepszy wynik od naszych nastolatków uzyskały jeszcze dwa kraje poza wspólnotą (Liechtenstein - 535, Szwajcaria - 531) oraz sześć krajów lub regionów azjatyckich - z Szanghajem na czele (613). Ogółem wśród 64 krajów, zbadanych przez OECD, Polska znalazła się w kategorii matematyki na 13. miejscu - na równi z Kanadą. Premier na przykładzie matematyki mówi o sukcesie, bo w porównaniu z 2009 rokiem polscy gimnazjaliści poprawili się o 23 pkt (o 28 pkt od 2000 roku), a takiego wzrostu nie odnotowały inne kraje Europy.

 

 

 

Stypendia za wybitne osiągnięcia i wyniki w nauce dla uczennic Publicznego Gimnazjum nr1 w Grajewie

4 grudnia 2013r. w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Białymstoku najlepsi uczniowie z regionu otrzymali Stypendia Marszałka Województwa Podlaskiego. Nagrodzono 230 młodych ludzi, wśród których były uczennice: Justyna Janiuk – absolwentka ZSM nr1 w Grajewie i Paulina Gałecka – uczenica klasy trzeciej PG nr1 w Grajewie.
Wspierając i prowadząc działania na rzecz podnoszenia poziomu wykształcenia obywateli, Zarząd Województwa Podlaskiego już po raz szósty przyznał stypendia uczniom posiadającym wybitne osiągnięcia i wyniki w nauce. Nagrodzeni uczniowie mają świetne oceny, odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach, ale  poza tym mają również czas, aby rozwijać własne pasje i doskonalić umiejętności. To właśnie na pomoce dydaktyczne i naukowe, kursy języków obcych, laptopy i inne środki umożliwiające rozwój prymusów, będą mogli przeznaczyć stypendia uczniowie. W tym roku wysokość takiego wsparcia to 4 tys. zł.


Gratulując kolejnych sukcesów serdecznie życzymy stypendystkom osiągnięcia wszystkich założonych celów!
 

Komentarze (16)

są lepsi faktycznie czy poprostu inne gimbazy sa już tak zdegenerowane że nic się z nimi nie da zrobić?

A gdzie są uczniowie z Gimnazjum nr 2 ,też tam byli i proszę o nich nie zapominać.Jak już wyrożniacie to wszystkich

Bardzo niestosowny tytuł do artykułu

hah otóż to... nie uczą tworzyć prac... tylko je interpretowac, zgodnie z bzdurnym kluczem... uczenie schematycznego myslenia, a nie twórczego.. myslienie inne niż autor klucza sobie by tego zyczył... czyli zgodnie z ustalonym schematem skutkuje oblaniem egzmainu...... bzdura totalna... jak cały obecny MEN ! pozdrawiam ;)

Tak, potwierdzam, zmieńcie tytuł, wygląda na to, że kiedyś byli głupkami?

Aka brawo, właśnie chyba w tym sęk że Gimnazja to wylęgarnia bezmózgich yeti - wybacz p. matka ale taka jest smutna prawda, za czasów normalnej podstawówki 1-8 nie było tego co się dzieje teraz i nie chodzi mi tu o "rozrabianie" tylko np o to że po gimnazjum dzieci przepraszam młodzież nie potrafi nawet liczyć bez użycia kalkulatora - smutne ponieważ społeczeństwo na głupieje; być może wina leży również po stronie nauczycieli...kiedyś uczeń miał do niego szacunek a dziś..brak słów...i czyja to jest wina? ehh

Zmądrzeli? Porównując zakres merytoryczny prowadzony w gimnazjach, nie trzeba być ekspertem, że gimnazjaliści nie zmądrzeli, tylko poziom spadł fenomenalnie. Co rok jest łatwiej.

oni nie zmądrzeli tylko poziom nauczania spadł ha ha ha

Zmądrzeli ciekawe według jakiego kryterium, przecież w naszym powiecie są gimnazja, w których uczniowie już w I klasie mają problemy nawet z tabliczką mnożenia. Zadanie z matematyki przy tablicy potrafi rozwiązać zaledwie do 5 uczniów z całej klasy. Pracę domową rozwiązuje 1 - 2 reszta ściąga za pomocą komunikatora i wysyła nauczycielce jako swoją. Z innymi przedmiotami podobnie. Niektóre gimnazja pod "dozorem" aby nikt z zewnątrz nie przyniósł jakiego świństwa i aby młodzież nie wałęsała się w godzinach lekcyjnym po mieście. Gdzie więc to zmądrzenie? Chyba w jakiś dziwnych opracowaniach naszych edukatorów i ministerialnych magistrów od szkolnictwa.

Czytając te komentarze, nie mogę czegoś zrozumieć, czy Wy piszący np. taki lfie - czy następny M4 - macie trochę rozumu w głowach, czy zupełnie pustkę , wnioskuję, czytając takie brednie, że jesteś poprostu żałosny jeden z drugim, otrzymać stypendium dupku nie każdy może - musi wykazać się wiedzą i nie taka jaką wy posiadacie!

Renia.. kiedyś otrzymać stypendium to było coś ale dziś...jesteś żałosna. Osobiście znam niewielu gimnazjalistów którym zależy na nauce szkole wykształceniu i pozycji w społeczeństwie. Spójrz co potrafią absolwenci szkół wyższych którzy są z pokolenia gimnazjum... nie potrafią obsługiwać faxu i bardziej skomplikowanych "urządzeniach biurowych" nie wspomnę więc.

Czy do tej pory byli głupkami?
TYTUŁ NIE STOSOWNY!
Część uczni jest wybitnych,niestety poziom nauczania i system jaki został wprowadzony łącznie z doborem przez nauczycieli książek do nauki daje wiele do życzenia.Z tej fabryki wychodzi stado niedouczonych nie mających pojęcia o życiu młodych uczni.System jaki wprowadziło MEN nie zdaje egzaminu.

w końcu nauczyciele uczą tego co jest potrzebne a nie wszystko co w książkach jest napisane beznadziejne nie ktore rzeczy co sie do niczego przydadzą

Jak mamy "mądry" rząd i premiera to nawet Gimnazjaliści zmądrzeli.Pewnie w niedługim czasie dowiemy się jeszcze że Polska jest jednym z bogatszych krajów Europy.Propaganda sukcesu jest potrzebna temu rządowi. Jak się nie ma sukcesów w niczym to może i propaganda wystarczy.

zmądrzeli, bo obniżono im wymagania, a narzędzia którymi się mierzy wiedzę: a,b,c i strzel sobie odpowiedź, a jak trzeba napisać klika zdań po polsku, to dopiero mądrość można zobaczyć
zlitujcie się z tą propagandą sukcesu, mądry, wykształcony i samodzielnie myślący człowiek jest w stanie ocenić WIELKI POZIOM GIMNAZJALISTÓW

N-L -niestety masz rację!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.