Wiadomości

  • 1 komentarzy
  • 8956 wyświetleń

800 137 200 - warto zapamiętać!

W razie nagłego zachorowania w nocy, weekend lub święto, można wybrać Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK) uruchomioną przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Pod wskazanym numerem dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Teleplatforma działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, tylko konsultacje udzielane są przez telefon. 

- Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy lekarze rodzinni zakończyli już pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy połączyć się z bezpłatnym numerem TPK - przekazuje Maciej Olesiński, dyrektor Podlaskiego NFZ.

Pod bezpłatnym numerem pomoc medyczną otrzymają wszyscy ubezpieczeni dzwoniący z terytorium Polski. Pacjenci mogą dzwonić od poniedziałku do piątku, w godzinach 18.00 - 8.00 rano kolejnego dnia, całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Porady udzielane są w języku polskim oraz w angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Platforma jest dostępna też dla osób niesłyszących. Z myślą o nich, konsultacje udzielane są przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

Komentarze (1)

To funkcjonuje od 1,5 roku! Teleporady... Albo leczyć normalnie albo wybrać inny zawód.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.