Na ulicy Piłsudskiego trwają odwierty geologiczne sprawdzające grunt pod planowaną budowę dużego wiaduktu drogowego, który poprowadzi ruch drogowy na przejazdem kolejowym. Planowany wiadukt zaczynać się będzie prawie od Polmozbytu a skończy przy Kościele! PKP chce zbudować kolej szybkiego ruchu Białystok - Ełk ( bez przystanku w Grajewie). Szuka metody bezkolizyjnych przejazdów. Przejazd koło cmentarza - w planach PKP ma być zlikwidowany! Przejazd za Intermarche - droga w kierunku Mlekpolu ma być puszczona pod torami. Generalnie pociąg "szybkiego ruchu" przeleci przez Grajewo zostawiając po sobie tylko hałas i problemy drogowe! Traw inicjatywa oddolna i zbierane są podpisy sprzeciwiające się takim rozwiązaniom! PKP ma mało czasu na warianty alternatywne. Mońki wywalczyły prawdopodobnie aby to pociągi jechały po swoich wiaduktach kolejowych nad skrzyżowaniem drogi 65 z linią kolejową. Nikt nie liczył się z opinią ludzi, robią i planują tak ważne sprawy za naszymi plecami! Będzie tak jak z obwodnicą Bargłowa Kościelnego! Powołano nawet Komitet Protestacyjny Przeciwko Budowie Obwodnicy Bargłowa i co ?! wybudowali, wydali kasę - a za chwilę cały ciężki ruch tranzytowy i tak pojedzie Via Baltica! Są też głosy za budową wiaduktu ( zapewne ci którzy mogą w dobrej cenie sprzedać PKP swoje stare nieruchomości w okolicach budowy wiaduktu - planowe są liczne wyburzenie budynków wzdłuż planowanego monstrum ) /
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
Czytam i oczy otwierają mi się coraz bardziej ,to jest szok nie można do tego dopuścić w żadnym wypadku niech kolej wybuduje sobie obwodnicę a nie planuje taki koszmar wszystkim mieszkańcom miasta .
Gdybyśmy mieli normalne a nie PiSowskie sądy, to bym pozwał PKP o zaniżenie wartości mieszkania, podobnie jak Agrocentrum. Niestety trzeba czekać na wyczyszczenie tego bagna które nam pokłócona prawica zrobiła, bo teraz nawet wygrana w Strasburgu nie gwarantuje ochrony naszych praw.
Daremne żale. Grajewianie to leniuchy, tak samorządowcy jak i mieszkańcy. Jeżeli samorządowców nikt nie naciska, to wszystko akceptują. A z drugiej strony, taki wiadukt nada miastu nowoczesny wygląd i ... może prestiż. Jedyna nadzieja, że kler się obudzi bo przecież stary kościół może popękać. Chociaż , gdy popęka, to wpadnie trochę kasy od PKP. Ważne żeby coś się działo i się dzieje. Nara
Wściekły - to bagno ciągnie się od '89... I jak ktoś myśli, że pis i po się różnią czymś więcej niż nazwą to sam sobie szkodzi... Układ z Magdalenki ciągle żywy i ma się dobrze...
Do autora posta, monstrum to byłby wiadukt kolejowy, który miałby kilka km ze względu na konieczny mały procentowo podjazd i zjazd. Wiadukt ten musiałby się zaczynać przy Intermarche a wątpię żeby pociąg dał radę zjechać i zatrzymać się na dworcu w Grajewie, chociażby tylko zwykły pośpieszny, a wtedy gdzie byłby przystanek w Grajewie? Wolę 200 m wiaduktu drogowego niż 5 km torów nad dachami całego miasta.
Do Wici on to może obwodnica dla kolei ?
jak obwodnica kolei ???
Jeszcze większe zamieszanie
Wicia ... To teraz pomysl jakie zjazdy i podjazdy musa byc dla TIRow i samochodow, a mieszkancy maja na wiadukt wjazdac winda do nieba. Tylko tunel dla pociogow i obwodnica dla TIRow i po problemie i nie robic z miasta trampolin jak w cyrku.
Gorszy szort, TIRy za rok pojadą S61, więc obwodnica zbyteczna. I nie straszcie, że pociągi w Grajewie nie będą się zatrzymywać. Wszystko będzie kursować normalnie jak do tej pory, jedynie kilka ekspresów się nie zatrzyma. Dla informacji: dopuszczalne pochylenie na wiadukcie drogowym - do 4 procent (4m/100m), dopuszczalne pochylenie na linii szybkiej kolei - do 6 promili (6m/1km), z wyjątkiem stacji i obiektów eksploatacyjnych (max. 2 promile). Więc sami policzcie, gdzie będzie więcej betonozy.
To tylko wiadukt, przyzwyczaicie się, nie da się zatrzymac postępu i tkwić w przeszłości. Nie jesteśmy miastem turystycznym ,wizerunek miasta na tym nie ucierpi. W dużych miastach to norma ,a wy tu straszycie betonowym monstrum.
Problem istnienia i wzajemnej koegzystencji trasy kolejowej i drogowej należy rozpatrywać w kilku aspektach. 1. Zapewnienie sprawnego i funkcjonalnego ruchu miejskiego za torami i przed /dwie części miasta/.
2. Przekierowanie transportu drogowego-ciężkiego /tranzyt/ na obwodnice miejską.
3. Trasa Transportu kolejowego powinna przebiegać tak jak obecnie ale w tunelu zarówno odkrytym jak i przykrytym. Na stacji-dworcu specjalny peron podziemny połączony z budynkiem dworca-wewnątrz.
Rozwiązania takie znane są od dziesięcioleci. Najbliższy przykład w Prusach-niedaleko. Jest to szlak kolejowo- drogowy z Gołdapi do Żytkiejm-bezkolizyiny. Uczmy się i bierzmy wzory sprawdzone.